
Στιχουργοί: Χρύσανθος Θεοδωρίδης
Συνθέτες: Χρύσανθος Θεοδωρίδης
Τ’ αιγιδόπον βόσ̌κεται, [πουλί μ’] σ̌υρίζ’ ατο, κλώσ̌κεται Εγώ τηνάν αγαπώ, ταραπουλούζ’ ζώσ̌κεται Εσύ για τ’ εμέν επλάστες κι εγώ είμαι για τ’ εσέν Όσο ζούμ’ ο εις τον άλλον καμίαν να μη πικραίν’ Πουλόπο μ’, εσέν ’κι αλλάζω με τ’ ασήμ’, με το χρυσόν Εσύ είσαι για τ’ εμέναν τη γεράς ι-μ’ ο γιατρόν Εσύ για τ’ εμέν επλάστες κι εγώ είμαι για τ’ εσέν Όσο ζούμ’ ο εις τον άλλον καμίαν να μη πικραίν’
| Κείμενο | Επεξήγηση | Ετυμ. Ρίζα | Προέλευση |
|---|---|---|---|
| αιγιδόπον | γιδούλα, κατσικάκι | ||
| βόσ̌κεται | βοσκάει | ||
| γεράς | γερνάς | ||
| επλάστες | πλάστηκες, δημιουργήθηκες, εμφανίστηκες | ||
| ζώσ̌κεται | ζώνεται, φοράει πάνω του | ζώννυμι | |
| καμίαν | ποτέ | ||
| ’κι | δεν | οὐκί<οὐχί | |
| κλώσ̌κεται | γυρίζει, επιστρέφει | ||
| πουλόπο | πουλάκι | ||
| σ̌υρίζ’ | σφυρίζω/ει | σῦριγξ | |
| ταραπουλούζ’ | μεταξωτό ζωνάρι το οποίο στην ύφανσή του έβγαζε κάθετες και οριζόντιες ραβδώσεις με αποτέλεσμα να σχηματίζεται καρό | Ṭarābulus<Τρίπολις [η Τρίπολη του Λιβάνου φημιζόταν ιστορικά για την παραγωγή μεταξωτών και βαμβακερών υφασμάτων, κυρίως κατά την οθωμανική περίοδο αλλά και νωρίτερα, στη μεσαιωνική εποχή] | |
| τηνάν | αυτόν/ην που |
| Κείμενο | Επεξήγηση | Ετυμ. Ρίζα | Προέλ. |
|---|---|---|---|
| αιγιδόπον | γιδούλα, κατσικάκι | ||
| βόσ̌κεται | βοσκάει | ||
| γεράς | γερνάς | ||
| επλάστες | πλάστηκες, δημιουργήθηκες, εμφανίστηκες | ||
| ζώσ̌κεται | ζώνεται, φοράει πάνω του | ζώννυμι | |
| καμίαν | ποτέ | ||
| ’κι | δεν | οὐκί<οὐχί | |
| κλώσ̌κεται | γυρίζει, επιστρέφει | ||
| πουλόπο | πουλάκι | ||
| σ̌υρίζ’ | σφυρίζω/ει | σῦριγξ | |
| ταραπουλούζ’ | μεταξωτό ζωνάρι το οποίο στην ύφανσή του έβγαζε κάθετες και οριζόντιες ραβδώσεις με αποτέλεσμα να σχηματίζεται καρό | Ṭarābulus<Τρίπολις [η Τρίπολη του Λιβάνου φημιζόταν ιστορικά για την παραγωγή μεταξωτών και βαμβακερών υφασμάτων, κυρίως κατά την οθωμανική περίοδο αλλά και νωρίτερα, στη μεσαιωνική εποχή] | |
| τηνάν | αυτόν/ην που |

